HTML

szusszanat

vagyok a vagynak...

Friss topikok

linkblog

Archívum

kísérlet

2009.12.03. 21:53 :: Aeemit

mellézuhantam

átfordult a teste

s feszes volt már, mint húr, ha pattan

tarkólövés

így végzed majd te is, súgtam magamnak,

csak feküdj nyugodtan

halált virágzik most a türelem

der springt noch auf

hangzott fölöttem

vérrel kevert sár száradt fülemen

Radnóti Miklós: 4. razglednica

Mellézuhantam, átfordult a teste
s feszes volt már, mint húr, ha pattan.
Tarkólövés. – Így végzed hát te is, -
súgtam magamnak, – csak feküdj nyugodtan.
Halált virágzik most a türelem. -
Der springt noch auf, – hangzott fölöttem.
Sárral kevert vér száradt fülemen

 KÉRDÉS:mi a két vers közti néhány apró különbség? És mit tehet egy verssel az emlékezet? És mennyire fogjuk fel mindazt, amit a fejünkbe préseltünk az évek során? 
És főleg: miért érzem magam ma pont így???? :P

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hermelinesholgy.blog.hu/api/trackback/id/tr651572392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Poros Julcsi 2009.12.10. 19:44:55

A két tartalmi különbség (a "hát" helyett a "majd", és a "sárral kevert vér" helyett "vérrel kevert sár") ugyanazt üzeni: magadra vonatkoztatva jegyezted meg a verset, ezért távolabbra helyezted az egészet. Nem? Jó ötlet ez, érdekeskísérlet! :)
süti beállítások módosítása